Wednesday, July 22, 2009

Hobby

Pasiunea:

Pentru cei ce nu stiu inca sunt un inrait fan al ciclismului. Da, da, prostia aia in care 150 de bezmetici dau la pedale 21 de zile consecutive de parca sunt niste sobolani intr-o cusca din aia care se invarte la nesfarsit. Imi place sa privesc, la ore la care altii stau cu burta la soare sorbind o bere aburinda sau facand baie in strand, niste rahitici de 55 kg cum isi dau duhul, ca niste sclavi pe plantatie, pentru a urca un munte urmand ca mai apoi sa il coboare intr-o viteza ametitoare. Stiu ca pare pentru multi un sport lipsit de spectaculozitate, strategie si tactica, in care pur si simplu cel mai rezistent castiga. Credeti-ma, nu-i asa. Veti intelege doar uitandu-va la minim 2 mari tururi (as zice neaparat la cel al Frantei). Evident apoi deveniti addicted, chiar si numai pentru peisajele absolut superbe, si nu ma mai veti privi pe mine si pe alti prieteni pasionati, ca pe niste specimene scapate de la muzeul Antipa din Cluj. Chiar daca pare un sport al trisorilor, dupa numarul de sportivi prinsi dopati, o spun cu mana pe inima peste tot exista dopaj la cel mai inalt nivel, doar ca in ciclism chiar se fac controale anti-dopping nu doar asa de ochii lumii ca in alte sporturi. Aici fiecare rutier e obligat sa anunte unde se afla pe planeta asta 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana, pentru a i se putea face controale inopinate. Ziceti-mi un alt sport cu asemenea reguli....hai macar unul.......

Vocile din spatele pasiunii:

Cred ca e cel mai greu sport de comentat. Pentru ca trebuie sa vorbesti minim 3 ore la rand zi de zi despre aceasi oameni care fac acelasi lucru. Mi-au placut pana al divinizare Banciu si Naum. Voi ramane fanul lor forever pentru faptul ca au contribuit intr-o mare masura la apropierea mea de ciclism, pentru povestile despre istoria ciclismului, pentru retetele gastronomice ale locurilor prin care trecea turul, pentru istorioarele si legendele diferitelor castele, biserici, rauri, lacuri, pentru accentul lor frantuzesc care imi dezmierda auzul pana la adormire si exemplele pot continua. Dar nu pot sa nu remarc suflul nou pe care l-au adus Manolo si Jean plus internautul Alex. I-am ascultat mai intai sceptic, apoi din ce in ce mai fascinat pana la convingerea de acum ca Eurosport a gandit bine miscarea. Lumea avea nevoie de nou si in plus Banciu devenise prea agresiv cel putin pentru mine.

Legenda:

Dupa cum fotbalul il are pe Pele, tenisul pe Federer, inotul pe Phelps si asa mai departe si in ciclism este o legenda vie si anume Lance Armstrong. Omul care a invins cancerul pentru ca apoi sa castige de 7 ori turul Frantei. Mie unul nu imi placea de el deloc, dar acum de cand a revenit el, miezu, la 37 de ani si vrea pe deasupra sa mai si castige turul Frantei, cea mai importanta competitie in ciclism, il urasc de-a dreptul si sper din tot sufletul sa fie prins dopat. De aceea imi place la nebunie de Contador, care spre uimirea tuturor ii da peste nas zeului si nu vrea sa se supuna. Cum adica el, Contador, cel mai valoros ciclist al momentului sa atace legenda care mai e si coechipier? Uite asa! Il zdrobeste pe munte si eu imi iau toata seva din sudoarea americanului cand se chinuie sa nu o ia la vale in timp ce "El Pistolero" Contador zburda ca un TGV. muhahahahahha!

Aroganta

...ca asta au zis unii ca a fost ceea ce a facut Contador cand si-a atacat un coechipier pe munte pentru a-l arunca jos de pe podiumul turului. Nimeni nimic despre incapabilitatea celui care i-a fost sluga dedicata texanului, inca de la revenirea acestuia, in loc sa faca acelasi lucru pentru liderul adevarat al echipei si anume Contador. Sincer dupa ce i-a facut lui Kloden il simpatizez si mai mult. Le-a aratat tuturor cum va castiga el turul, si anume singur, pentru ca restul coechipierilor sunt preocupati sa ajute legenda sa nu se faca de ras. Esti sluga? atunci marsh in mortii matii acolo unde ti-e locul spaland picioarele lui Armstrong si in nici un caz pe podiumul turului.

Vamos Alberto!

11 comments:

  1. :))
    Asta e un post sa crape antiblogul de ciuda, scris frumos si fara vreo greseala notabila la prima lectura [esti un dragut]. Si cumva iti inteleg pasiunea [asta]. M-am uitat si eu in noaptea asta, dupa ce m-a frecat la cap cineva, si guess what, pe langa "uaaa, ce frumosi is muntii" [hehe, chiar erau frumosi!], am prins si faza cu Contador si ca teoretic o fost de cacat, practic eu nu ma pricep la asa ceva. Pe langa munti, comentarii, bicilete, am vazut si pe nenea in tricou cu buline rosii care semana cu un Dots, si ca l-au eliminat pe unul [nu i-am retinut numele] pentru ca se dopa cu un compus derivat de eritropoietina [si eu chiar stiu ce face cacatul asta! e freakin amazing siam citi in carti ca e folosit inaintea competitilor] :))
    Poate ma prinde si pe mine microbul, dar fir-ar, am de ales intre turul Frantei si... infarctul miocardic, si inima e organul care-mi place cel mai putin din tot corpul, dar tot tre' sa citesc despre ea. O detest :)
    Pisi, sper ca nu ti-a editat cineva textul, chiar mi-a placut cum ai scris.
    Yamas malaga, mergem maine la film? :P

    ReplyDelete
  2. Mersi Pisi. Nu mi l-a editat nimeni is si eu capabil sa scriu in limba asta doar ca mi-e foarte lene de cele mai multe ori. Si da yamas malaga vin la film....imi pregatiti ceva special tu si andreea:P?

    ReplyDelete
  3. Pai al treila fan inveterat al turului sunt io. am inceput acum vreo 6 ani sa-l urmaresc, si fara comentariile celor doi Radu ar fi o plictiseala teribila cu imagini frumoase ce-i drept. Am tinut cu Lance pentru ca e un tactician si asta e un sport de echipa dar ii apreciez muult pe cei care ataca tot timpul si sunt prinsi cu 4 km inainte de finish. It sucks. Ar fi genial sa castige Contador turu si sa faca istorie.

    ReplyDelete
  4. jeane trebuie sa recunosc ca postul asta este genial. De acuma încolo când ne mai întâlnim cu vreun fan Rafael/Lance, o chemam și pe anda sa le explice cum sta treaba cu EPO asta.

    ReplyDelete
  5. Ma bucur sa aud ca mai sunt si altii pasionati:D. Si da si eu ii apreciez pe cei care evadeaza.

    ReplyDelete
  6. Mah, numa' eu tin cu Andy Schleck? Sunt satul pana peste cap de Lance, iar Contador mi se pare suspect de bun...

    ReplyDelete
  7. :))
    Jur ca eu ieri seara aveam impresia ca-l cheama Shrek. Sunt praf, stiu, pisi :P
    Sa povestesc despre EPO? Oricand dragii mei, ma simt ca pestele in apa sa vorbesc despre diverse substante si mecanismele lor de actiune, cam ca voi cu chestiile voastre de programatori [bleah].
    Si vai Paul, am recitit postul si mi-e tare drag de el. Kiss.

    ReplyDelete
  8. "Ziceti-mi un alt sport cu asemenea reguli....hai macar unul......."

    ...cununia

    ReplyDelete
  9. buna asta Doru, am ras de m-am prapadit

    ReplyDelete